Innkjøper

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 31. januar, 2023. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Med over hundre års erfaring er Aibel en ledende leverandør innen olje-, gass- og havvindindustri. Vi tilbyr våre kunder optimale og innovative løsninger innen prosjektering, konstruksjon, modifikasjon og vedlikehold gjennom hele prosjektets livssyklus. Spennende, ikke sant? Vi ser nå etter en Innkjøper som kan bidra til Aibels spennende reise i den pågående energiomstillingen.

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Innkjøp og oppfølging av materiell og tjenester mot selskaps avtaler
  • Delta i utvikling, etablering og gjennomføring av innkjøpsstrategier
  • Ansvarlig for Aibels innkjøpsportal av mobiltelefoner og relevant hardware
  • Gjennomføring av mindre forespørsler og forhandlinger mot leverandører på vegne av stabsfunksjoner i selskapet
  • Delta i utarbeidelse og sluttføring av rammeavtaler og kontrakter
  • Delta i sourcing-aktiviteter innenfor kategori
  • Innkjøp av forbruksmateriell
  • Forberede nøkkelpersoner om kontrakttermingeringer og forlengelser

Ønskede kvalifikasjoner og utdannelse

  • Høyere utdannelse innen økonomi, logistikk eller lignende
  • Relevant erfaring fra innkjøp og/eller logistikk er en fordel
  • God kjennskap til Microsoft 365
  • Kjennskap til SAP er en fordel

Personlige egenskaper

  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne på både norsk og engelsk
  • Trives i selvstendig arbeid
  • Gode forhandlingsevner og forståelse for kontrakthåndtering og etablering

Bli vår kollega:

Hos Aibel har du mange karrieremuligheter. Vi legger til rette for at du kan arbeide på tvers av fagområder, bygge kompetanse og utvikle ditt eget potensiale. Dette bidrar til pulserende og engasjerende arbeidsmiljø. Vi tilbyr også fleksibel arbeidstid. I tillegg har velferdsklubbene våre et bredt spekter av aktiviteter og treningsmuligheter for alle våre ansatte.

Verdigrunnlaget vårt er “We Care” - vi skal være ansvarlige, visjonærer, åpne og fleksible. Verdiene gjenspeiler holdningene vi har på jobb og setter standarden for hvordan vi arbeider for å nå målene våre. Vi verdsetter inkludering, likestilling og mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsevne og etnisk bakgrunn.

Vår overordnede strategi er å gradvis utvikle vår virksomhet fra olje og gass over mot fornybare løsninger. Fordi vi ser på vårt samfunnsansvar som en grunnleggende forutsetning er bærekraftig utvikling en naturlig del av våre retningslinjer, arbeidsprosedyrer og beslutningsprosesser.

Kan du identifisere deg med vårt verdigrunnlag, og blir du inspirert av vår visjon? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Søknadsfrist og kontaktinformasjon:

Har du spørsmål om stillingen er du velkommen til å kontakte Department Manager, Supply Chain Management, Sigurd Emil Wåge, +47 977 89 081, sigurdemil.wage@aibel.com
Arbeidssted: Haugesund
Søknadsfrist: 31.01.2023

Kontaktpersoner

Sigurd Emil Wåge
Department Manager, Supply Chain Management
Telefonnummer: +47 977 89 081

Hvem er Aibel?

Aibel is a leading service company within the oil, gas and offshore wind industries. We provide our customers with optimal and innovative solutions within engineering, construction, modifications and maintenance throughout a project's entire life cycle.

Les mer om Aibel og se flere ledige stillinger