IKT-avdelingen - konsulent på brukerstøtte

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 30. september, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Vi søker

På IKT-avdelingen i Asker kommune er det en ledig nyopprettet stilling på Brukerstøtte i forbindelse med sammenslåingen av kommunene Asker, Røyken og Hurum.

Liker du å jobbe med mennesker? Er du god til å forklare innviklede ting på en enkel måte? Kan du sjonglere flere arbeidsoppgaver på en gang? Er du mer enn gjennomsnittlig opptatt av teknologi? Vi leter etter en person som har relevant utdannelse eller erfaring innen IT, og er motivert for å jobbe med IT-support.

I denne stillingen må du trives med å gi IT-support pr telefon, e-post/nett, og noe support ute hos brukere. Du må være interessert i å utvikle kompetanseområdet ditt kontinuerlig. Din hovedoppgave vil være å hjelpe kommunens ansatte innen alle tjenesteområder til å få en enklere og bedre IT-hverdag.

Stillingen er en 100% supportkonsulent knyttet mot vår brukerstøttefunksjon. Stillingen vil bli en av seks faste stillinger på brukerstøtte.

Brukerstøtte er en del av IKT-Service, med til sammen 14 ansatte. Vi jobber med alt som har med service ut til brukerne å gjøre, inkludert brukerstøtte, skoleteam og IT-verksted.

Vi samarbeider tett med IKT-Teknisk drift, som består av 14 personer, og IKT-Utvikling med 5 personer.

Vi ser etter en person som er:

  • Løsnings- og serviceorientert
  • Selvstendig og ansvarsfull
  • Tillitsskapende og strukturert
  • En lagspiller som er opptatt av å spille kollegaer gode
  • Humørfylt og fleksibel

Arbeidsoppgaver

1.linjesupport innenfor:

  • Ulike PC-klienter, bærbart, stasjonært og tynnklientutstyr, primært Microsoft og Citrix.
  • Datanettverk og øvre lag av infrastruktur
  • Felles systemer for kontorstøtte og gruppevare
  • Identer og tilganger til ulike fagsystemer 
  • Ulike fagsystemer for økonomi, HRM, samt fagspesifikke applikasjoner innenfor oppvekst, helse og omsorg, teknikk og miljø mm.

Kvalifikasjoner

  • Stillingen krever utpreget grad av serviceinnstilling og du forventes å "eie" brukerens henvendelse helt fram til levert løsning. 
  • Du må ha god dokumentasjonsevne. Du må trives med å jobbe som en del av et team og i et miljø med høyt tempo og bred kontaktflate.
  • For stillingen gjelder krav om: 
  • Gode tekniske IT-kunnskaper.
  • Erfaring med support eller administrasjon av produkter fra Microsoft, deriblant Windows 7 og 10, og AD.
  • Erfaring med support eller administrasjon av løsninger i Citrix
  • Erfaring med eller kjennskap til å jobbe etter ITIL-standarden.
  • Relevant IT-utdanning (f.eks: IT-Bachelor eller videregående utdanning innenfor IKT service- eller driftsfag) er ønskelig, men kan kompenseres med relevant praksis.
  • Minimum 2 års relevant arbeidserfaring

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet og samarbeidsevne.

Stillingen krever god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk. I tillegg må du kunne lese engelsk faglitteratur og annen systemdokumentasjon.

Vi tilbyr

  • Et inkluderende, trygt og godt arbeidsmiljø
  • En stor kontaktflate internt og eksternt
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Mulighet til å tilegne seg mye erfaring på kort tid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Kontaktpersoner

Christian Melgaard
Leder IKT-service
Telefonnummer: 90050273

Hvem er Asker kommune?

Asker kommune er en av landets største kommuner. Kommunen har ca. 60 000 innbyggere, og ca. 4 000 ansatte. Vår visjon: Asker - mulighetenes kommune, skal sammen med verdiene åpenhet, troverdighet og gjensidig respekt, ligge til grunn for kommunens ledelse, administrasjon og drift. Asker kommune er ISO-sertifisert innen standardene kvalitet, ytre miljø og informasjonssikkerhet. Det er vedtatt at Asker kommune skal slå seg sammen med Røyken og Hurum kommune, fra 2020 blir de tre kommunene til én kommune.