HMS rådgiver

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 23. oktober, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Vi søker etter HMS rådgiver i Avdeling teknisk beredskap. Stillingsinnehaver vil være med i avdelingens lederteam og skal bistå avdelingsdirektør i utvikling av organisasjonen og være pådriver for å forsterke gjennomføringen av forbedringsprosesser. Dette innebærer å ha et overordnet medansvar i avdelingen.

Arbeidsoppgaver

  • Ressursperson for avdelingsdirektør og avdelingens seksjoner i arbeidet med å ivareta Internkontrollforskriftens krav til HMS-arbeid og ivareta Byggherreforskriftens krav i planlegging- og gjennomføring av prosjekter
  • Bidra til utarbeidelse av maler og verktøy for HMS i avdelingen
  • Systemansvar for etatens stoffkartotek (ECOonline)
  • Tilrettelegge og koordinere arbeid med HMS og ytre miljø i avdelingen
  • Ansvar for utarbeidelse av avdelingens årsplaner og tertialrapporter, samt medansvar for utforming og oppnåelse av avdelingens mål og strategier.
  • Koordineringsansvar for anskaffelser i avdelingen
  • Saksbehandling, rapport- og referatskriving
  • Andre prioriterte oppgaver knyttet til avdelingens virksomhet

Kvalifikasjoner

  • Relevant teknisk utdannelse på bachelor- eller masternivå
  • God kompetanse innen HMS/SHA og kvalitetssikring
  • Erfaring innenfor arbeidsområdet
  • Gode kunnskaper innen arbeidsmiljølovgivning
  • Relevante og gode kunnskaper innen IT
  • Gode skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Erfaring fra bygg- og anleggsarbeid kan være en fordel
  • Førerkort klasse B
  • Søker må kunne autoriseres til nivå Begrenset i henhold til sikkerhetslovens bestemmelser

Egenskaper

  • Evne til helhetstenkning og evne til å bidra til effektiv styring og videreutvikling av avdelingens ansvarsområde.
  • Gode samarbeidsevner
  • Selvstendig
  • Evne til å jobbe i tverrfaglige team

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Spennende og viktige oppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gunstig pensjons- og forsikringsordning
  • Årslønn fra  lønnstrinn 54 til 58, kr. 689.400 til kr. 749.600, avhengig av kompetanse

Kontaktpersoner

Terje Brenden
Avdelingsdirektør
Telefonnummer: (+47) 917 77 100

Hvem er Oslo kommune, Vann- og avløpsetaten?

Vann- og avløpsetaten forvalter samfunnskritisk infrastruktur til en verdi av nærmere 100 milliarder kroner, og hver eneste dag benytter mer enn 700 000 innbyggere seg av våre tjenester. Sammen er vi 600 ansatte som deler visjonen «vi skal gi rent vann til nytte for mennesker og natur i Oslo». Våre hovedmål er derfor å sikre innbyggerne nok drikkevann av høy kvalitet og å håndtere avløpsvannet slik at byens miljø, vassdrag og fjord blir ivaretatt på en god måte.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Les mer om Oslo kommune, Vann- og avløpsetaten og se flere ledige stillinger