Har du interesse for brukeropplevelser og webdesign? Vi søker CX-designer til VG!

Webdesigner

Mediehuset VG er en del av Schibstedkonsernet. Hovedpilarene er papiravisen VG og nettstedet VG Nett. VG på papir hadde i 2016 et opplag på 96 988 i eks. pr dag. VG Nett er Norges største nettsted og VG Mobil er markedsledende på smarttelefon. Samlet når mediehuset VG over 2,4 millioner lesere i løpet av en dag. I mediehuset inngår også VGTV AS, VG+, E24 Dine Penger og VG Partnerstudio. VG+ har over 100 000 betalende abonnenter. Mediehuset VG omsatte i 2016 for 1,7 milliarder kroner og hadde et EBITDA-resultat på 272 millioner kroner. Antall ansatte i VG pr januar 2017 er 342.

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 01. mars, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Brenner du for den gode brukeropplevelsen og vil ha en sentral rolle i et av Norges største mediehus? Da håper jeg du leser videre!

INFORMASJON OM STILLINGEN

I samarbeid med VG ser vi nå etter en Customer Experience-designer (CX) som skal jobbe med optimalisering av kommunikasjonsflatene ut mot kundene

Som CX-designer i VG vil du inngå i CX-teamet som består av 4 personer. CX-teamet er en del av avdelingen Digitale Brukerinntekter som jobber med brukerbetaling i VG. Målet for CX og for avdelingen er blant annet å skape gode brukervaner, øke engasjementet og lojaliteten til de brukerbetalte kundene til VG. VG+ er det største produktet målt i antall kunder, med Vektklubb på en god andreplass.

Rollen som CX-designer er en selvstendig rolle hvor du vil få mulighet til å utvikle deg i et sterkt fagmiljø. Du skal jobbe med å designe og produsere de visuelle flatene ut mot kundene. Konkret kan dette for eksempel være landingssider til salgskampanjer, e-postmaler og konverteringsflyter. Det er viktig for VG at brukeropplevelsen av produktene er så sømløs og optimal som mulig. Som du ser er dette en allsidig rolle, og fordi den er nyopprettet vil du få muligheten til å påvirke innholdet i noen grad.



ARBEIDSOPPGAVER


  • Bistå på tvers av fagområder og jobbe ut mot brukerne
  • Jobbe med alle kommunikasjonsflater og konverteringer
  • Optimalisere og implementere flyt, brukerreise og design


    Din rolle handler om å skape den beste brukerreisen, samt øke konverteringer og kundelojaliteten. Du vil få ansvar for design og implementering, og det er derfor viktig at du har noe erfaring innen fagfeltet. Fordi dette er en svært selvstendig rolle må dutørre å si hva du mener, komme med anbefalinger, og være løsningsorientert som person.

VI SØKER DEG SOM


  • Har høyere utdanning innen IT
  • Har 1-3 års relevant erfaring, heltid/deltid
  • Kan HTML og CSS, og gjerne noe JavaScript
  • Kan vise til noen prosjekter du har jobbet med


    Det er viktig at du har noe erfaring å vise til. Det kan eksempelvis være fra en relevant deltidsjobb, prosjekter du har arbeidet med på fritiden, eller en github konto hvor du har produsert noe du er stolt av. Har du i tillegg noe erfaring med JavaScript, vil det være et stort pluss. Du må være kreativ, opptatt av det visuelle uttrykket og du gir deg ikke før leveransen er perfekt.

    Skriv gjerne noen ord om din motivasjon i søknaden, hvor du legger vekt på hvorfor du er rett person til stillingen!

    ANNET
  • Vi vurderer søknader fortløpende, som kan bety at annonsen tas ned før fristen er utløpt
  • Dette er et langsiktig behov, og for rett person finnes det utviklingsmuligheter i selskapet
  • Oppstart etter avtale. Gjerne så snart som mulig, men de venter selvfølgelig på rett person
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger