Fremdriftsplanlegger

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 01. desember, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Til våre utbyggingsprosjekter søker vi nå etter flere skarpe hoder til alle prosjektroller, kommunikasjon og BIM.

Vi har et sterkt byggherremiljø med mange dyktige mennesker og stort mangfold. Organisasjonen er lettbeint med fokus på kompetansebygging og utvikling for å gjennomføre prosjektene og løse samfunnsoppgaven på best mulig måte.

Les mer om våre prosjekter her

Arbeidsoppgaver og hovedansvar:

Du vil ha hovedansvaret for å utarbeide, vedlikeholde og følge opp fremdriftsplaner. Som byggherrens planlegger vil du følge opp entreprenørens plan, utføre analyser av fremdriftsstatus, utarbeide prognoser, og presentere beslutningsinformasjon ved behov i prosjektene. Du vil bidra i etableringen og oppfølgingen av leverandør- og rådgiverkontrakter, samt av arbeid utført av andre enheter innen prosjekter. Vi jobber kontinuerlig med forbedringsprosesser og søker deg som også motiveres av å bidra til interne forbedringer.

Stillingen inngår i avdeling for Prosjektstøtte Utbygging.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning innen tekniske fag, prosjektledelsesfag eller annet relevant fagområde
  • Erfaring med planlegging og prosjektgjennomføring, gjerne fra byggherreorganisasjon
  • God kjennskap til Microsoft Project
  • Flytende norsk - skriftlig og muntlig
  • Erfaring fra Teknisk regelverk og byggherreorganisasjon, rådgiver- eller entreprenørbransjen er en fordel. 

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og som ikke er redd for å innhente den informasjonen som er nødvendig i prosjektene. Du trives med flere ulike oppgaver, har lett for å gjøre gode analyser og erfaringen som er nødvendig til å bidra til gode strategiske valg i prosjektet. Du liker å dele egne erfaringer og bidra til våre forbedringsprosesser. For at prosjektene også skal få maksimalt ut av deg som planlegger, tar du initiativ til og er nysgjerrig på de prosjektene du jobber i. Som person er du løsningsorientert, positiv og utholdende.

Hvorfor Sporveien:

  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
  • Gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving, og et stort internt jobbmarked
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
  • Trimrom, treningsstøtte og bedriftsidrettslag
  • Frikort for kollektivreiser på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus for deg og din familie (barn under 16 år)

Det er viktig at du kan identifisere deg med å være en kulturbærer av våre verdier; Pålitelig, Engasjert og Samhandlende.  

Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25). Vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater gjennom Semac AS.

Kontaktpersoner

Helén Håland
Rekrutteringskonsulent
Linn Rannstad Neergaard
Leder prosjektstøtte

Hvem er Sporveien?

Sporveien leverer reiser med trikk, T-bane og buss med hovedvekt i Oslo og Akershus. Selskapet eier og forvalter også eiendom og infrastruktur for trikk og T-bane. Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser og fraktet i 2018 275 millioner passasjerer. Konsernet har om lag 3 800 ansatte og en omsetning på 4,9 milliarder kroner.

Infrastruktur og prosjekter har ansvaret for å vedlikeholde, bygge og forvalte konsernets eiendommer og infrastruktur for trikk og T-bane - herunder stasjoner, tuneller, bygninger og skinnegang. Enheten har om lag 350 medarbeidere fordelt på lokasjonene Tøyen, Etterstad, Holtet og Skullerud i Oslo. Enheten står overfor store og spennende utfordringer knyttet til utvikling av fremtidens kollektivtrafikk. Vedlikehold og drift av infrastrukturen skal opprettholdes samtidig som behovet for investeringer i ny og utbedret infrastruktur øker betydelig.