Erfaring med teknisk support? Schibsted søker deg.

1. linje support/helpdesk/brukerstøtte

I forbindelse med Schibsted's oppstart av nytt Helpdesk team søker vi noen erfarne Support-profiler

Stillingsbeskrivelse

Søknadsfrist: 08. Februar. Vi vurderer søknader fortløpende.

Schibsted Enterprise Technology leverer regionale tjenester til Schibsteds ulike selskaper, med kontorer rundt omkring i verden, inklusive kontorene i Stockholm, Oslo, London og Barcelona. Vår filosofi er å utnytte teknologi og mennesker til å skape brukervennlige tjenester. Vi skal gi Schibsteds ansatte digitale løsninger som er smidige og sikre, gjennom standardiserte og automatiserte forretningsprosesser.

Du vil bli en del av det Norske Service Desk teamet i Oslo som er et nyetablert team basert på velfungerende prosesser og god systemstøtte med fokus på automatisering og selvbetjening. Vi arbeider kontinuerlig med forbedring av arbeidsprosesser og tekniske løsninger. Derfor anser vi god service, brennende interesse for teknologi og kontinuerlig identifisere forbedringsområder som viktige egenskaper for rollen. Vi arbeider etter prinsipper og metodikk fra ITIL rammeverket og bruker ServiceNow, Asset management, Self Service portal med mer. Slack, Jira og Confluence er andre arbeidsverktøy du vil få anledning til å lære og anvende i stillingen.

Schibsted kan tilby deg

  • Evne til å bli med i et nytt team for å forbedre leveransen til våre ulike forretningsområder
  • Fantastiske kolleger både lokalt og globalt
  • Utfordringer og muligheter
  • Personlig utviklingsplan

Arbeidsoppgaver

  • Første og andre linje support/helpdesk/brukerstøtte
  • Oppsett av utstyr og programvare (Windows og Mac)
  • Svare på spørsmål, samt feilsøke og løse problemer knyttet til Schibsted Enterprise
  • Technology sine tjenester
  • Vi arbeider etter prinsipper og metodikk fra ITIL rammeverket og bruker ServiceNow, Asset management, Self Service portal med mer. Slack, Jira og Confluence er andre arbeidsverktøy du vil anvende i stillingen.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Har relevant høyere utdanning eller fagbrev innen IT. Relevant erfaring kan imidlertid kompensere for dette
  • 3-5 års erfaring
  • Kommuniserer flytende på norsk/svensk og engelsk, muntlig og skriftlig
  • Det er positivt at du har erfaring med: G-Suite, Office 365, Windows 10, macOS, iOS (iPhone/iPad), Android, Active Directory, Intunes, Jamf, Azure AD, Okta, Identity Now, Service Now

Det vil legges stor vekt på dine personlige egenskaper til denne stillingen. For å lykkes i rollen bør du være lærevillig, serviceinnstilt, strukturert og lidenskapelig interessert i ny teknologi.

Firmabeskrivelse

Schibsted Enterprise Technology er et globalt IT-selskap i Schibsted Media Group, som leverer tjenester, verktøy og infrastruktur til hele konsernet og alle +8000 ansatte over hele verden. Teamene innen Enterprise Technology har ansvaret for Schibsteds interne IT og infrastruktur, og danner grunnlaget for Schibsteds markedsledende merkevarer, blant annet noen av de største avisene og markedsplassene i Sverige, Norge, Frankrike og flere andre markeder.

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger