Er du vår nye systemansvarlig?

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 23. januar, 2022. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Carnegie, en av Nordens ledende investeringsbanker, er på utkikk etter en dyktig og engasjert systemansvarlig. Vi søker deg som har gode ideer om hvordan IT kan spille en nøkkelrolle i reduksjon av operasjonell risiko, i å forhindre sikkerhetsbrudd og forbedre kundetilfredshet. Som en del av vårt IT team vil du få en variert arbeidsdag og bli en del av et stort og spennende nordisk IT-nettverk. Du vil også få frihet til å forme din egen rolle i et kunnskapsrikt og hyggelig arbeidsmiljø.

Carnegie-konsernet benytter skytjenester og interne systemer, herunder ProBroker, Microsoft 365, Windows, Linux og VMware, hvorav flere driftes i Norge. Carnegie IT består totalt av ca. 100 ansatte, hvorav fire på IT teamet i Oslo. Vi samarbeider tett på tvers av de nordiske enhetene med et felles mål om å levere og opprettholde moderne, effektive og funksjonelle IT-løsninger for å støtte selskapets kjernevirksomhet.

Som en nøkkelmedarbeider i vår IT avdeling vil du kunne spille en viktig rolle i konsernets IT integrasjon og bidra til et stadig ønske om digitalisering i bransjen. Du vil også håndtere daglig drift av flere sentrale IT systemer, applikasjoner, sikkerhet og infrastruktur.

Sammen med dine kollegaer, kan dette være noen av dine arbeidsoppgaver:

  • Håndtere daglig drift, oppfølging av systemavtaler, uttrekk av rapporter og feilsøking
  • Kontinuerlig forbedre og effektivisere dagens kjernesystemer og infrastruktur
  • Bidra til å ivareta sikkerheten, herunder håndtere løpende overvåkning
  • Koordinere nøkkelprosjekter
  • IT support (primært 2. linje)
  • Være et bindeledd mellom IT og forretning

Vi søker deg som:

  • Ønsker å arbeide i et fremoverlent miljø med høyt tempo
  • Har erfaring med drift av infrastruktur, kjernesystemer eller sikkerhet
  • Har noe erfaring med programmering eller scripting
  • Har erfaring fra eller interesse for finansbransjen
  • Er serviceinnstilt, selvstendig og ansvarsbevisst
  • Er løsningsorientert og har god gjennomføringsevne
  • Gjerne vil lære mer, men har også noe å lære bort
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk

Vi tilbyr:

  • Varierte arbeidsdager, tilpasset ansvar og mulighet til å forme din egen stilling
  • Muligheter for faglig utvikling som del av et kompetent team i en av Nordens ledende investeringsbanker
  • Konkurransedyktige betingelser og pensjons- og forsikringsordninger
  • Lokaler sentralt på Aker Brygge

Vi håper du har lyst til å bli en del av teamet!

Søknadsfristen er 23. januar 2021. Søknader mottas og vurderes fortløpende og kandidater oppfordres dermed til å søke snarest mulig.

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Helene Olsen 
HR Business partner
helene.olsen@carnegie.no
+47 975 38 562

 

Kontaktpersoner

Helene Olsen
HR Business partner
Telefonnummer: +47 975 38 562

Hvem er Carnegie?

I over 200 år har Carnegie hatt en sentral posisjon i nordisk næringsliv. Fra 1800-tallet som handelshus og senere over det siste århundret som finansiell rådgiver. I dag er Carnegie Nordens ledende investeringsbank – en møteplass for ideer, kunnskap og kapital. Vi er markedsledende innenfor Investment Banking og Securities. Med rundt 650 erfarne og engasjerte medarbeidere i syv land, hvorav over 100 i Oslo, bistår vi våre kunder til å oppnå bedre resultater.