Er du vår nye byggesaksbehandler?

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Har du relevant fagkompetanse, interesse for byggesaksbehandling og har lyst til å jobbe med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en kommune med stor aktivitet? Les videre, for du kan være den vi er på utkikk etter!

Vi søker etter ny byggsaksbehandler i fast 100 % stilling. Løten kommune opplever stor aktivitet, og ønsker å være en positiv tilrettelegger for bolig- og hytteutvikling. Virksomhetsområdet Teknisk Forvaltning har sju medarbeidere med ansvar for byggesak, arealplan, kart og oppmåling, GIS, eiendomsskatt og miljøvern. Vi har to byggesaksbehandlere i 100 % stilling og det er god samhandling på tvers i avdelingen. Kontorsted er kommunehuset i Løten (Tingberg).   

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling og oppfølging av alle typer byggesaker
  • Veiledning av publikum og forhåndskonferanser
  • Tilsyn, klagesaksbehandling og ulovlighetsoppfølging
  • Forberedelse og skriving av saker for politisk behandling
  • Utforming av retningslinjer og samarbeid med arealplanlegger
  • Andre oppgaver innen avdelingens ansvarsområder kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner

  • Utdanning innenfor relevant fagområde fra universitet, høgskole eller teknisk fagskole (eks. arkitekt/ingeniør/jurist)
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Kunnskap om relevant lovverk og annet aktuelt regelverk
  • Ønskelig med relevant erfaring fra offentlig forvaltning
  • Du må ha gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
  • Førerkort klasse B. Du må kunne disponere egen bil

Personlige egenskaper

  • Det er viktig for oss at du er serviceinnstilt og løsningsorientert
  • Du må ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Du må ha evne til selvstendig og strukturert arbeid
  • Du må ha evne til å prioritere i en hektisk hverdag med faste tidsfrister
  • Du må være villig til å sette deg inn i nye arbeidsoppgaver og fagsystemer
  • Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en kommune med stor aktivitet
  • Kompetente og engasjerte medarbeidere
  • Mulighet til faglig og personlig utvikling i et godt arbeidsmiljø
  • Fleksitidsordning og lønn etter avtale

Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.

Søknad registreres elektronisk via Webcruiter.

Kontaktpersoner

Kristin Ødegård Bryhn
Plansjef

Hvem er Løten kommune?

Løten kommune har ca 7700 innbyggere. Løten er en landbrukskommune med et hyggelig sentrum, midt mellom Hamar og Elverum, med knappe 18 km til hver by. Løten kommune har 450 årsverk, og er en effektiv kommuneorganisasjon med godt arbeidsmiljø. 

Vårt verdigrunnlag er Respekt - Ansvar - Mot.

Vil du jobbe hos oss? Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.