Engineer Claims and Invoice

Stillingsbeskrivelse

Har du lyst å være med på å sikre en optimal og lønnsom drift av Telenors nett i Norge?

Telenor Norge Operations har ansvaret for at det norske nettet leverer førsteklasses tjenester til bedrifter og privatpersoner i hele Norge. Claims and Invoice management (CiM) har en viktig rolle i å sikre at Telenor Norge får maksimal verdi av de pengene Telenor Norge bruker til drift av sin fysiske infrastruktur. CiM har blant annet ansvar for at Telenor har optimale prosesser for alle typer refusjoner og at erstatningskrav fremsettes ihht. lover og regelverk.

Som Engineer Invoice and Claims i vår seksjon vil du:

  • Gjennomføre kontroll av faktura fra Telenors leverandører for å kontrollere at avtaler for driftskjøp overholdes
  • Fremsette og gjennomføre erstatningskrav for skader påført Telenors nett av tredje part
  • Fremsette og dokumentere forsikringskrav for skader forårsaket av naturkrefter mot forsikringsselskap
  • Samarbeide med driftsmiljøer i Telenor for å sikre korrekt avrop på driftskontrakter
  • Bidra til forbedringsarbeid innenfor refusjons- og kostnadskontrolls området

Vi ser etter deg med følgende kvalifikasjoner:

  • Minimum fullført 2 års utdannelse på høyskolenivå eller teknisk fagskole innenfor Telekommunikasjon e.l
  • Minimum 3 års erfaring fra leverandør-/kontrakts oppfølgning og -kravprosesser
  • Lengre relevant erfaring med fysiske nettstrukturer, administrativt eller utførelse, kan kompensere for manglende utdannelse og erfaring fra leverandør/kravprosesser
  • Kompetanse eller erfaring fra Telenors nettstruktur eller driftskjøpsområdet i Norge vil være en fordel
  • God norsk muntlig og skriftlig framstilling og formidlingsevne
  • Stillingen krever sikkerhetsklarering

Du har følgende personlige egenskaper:

  • Evne til å jobbe selvstendig og må samarbeide godt med andre
  • Er en lagspiller - pålitelig, fleksibel og innsatsvillig
  • Har en analytisk, nøyaktig og effektiv arbeidsmetodikk
  • Takler store oppgavevolumer og hektiske arbeidshverdager
  • Evne til å identifisere og se muligheter for forbedringer

Vi kan tilby deg følgende:

  • En spennende og utfordrende arbeidshverdag
  • Varierte arbeidsoppgaver med stor verdi for Telenor Norge
  • Dyktige kollegaer i samme seksjon med et godt samarbeidsmiljø
  • Konkurransedyktig lønn og betingelser

Annen informasjon:

Arbeidssted: Fornebu, Kokstad eller Bergen (det kan man velge ut i fra bosituasjon)

Vi tar bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater gjennom vår partner semac, www.semac.no 

Telenor Norge AS er landets største digitale tjenesteleverandør innenfor telekommunikasjon- og datatjenester. Vi jobber hver dag for å lede an digitaliseringen av Norge. Vi har 3400 medarbeidere fordelt på 23 kontorer i hele Norge, og vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i åtte land. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum. Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no/om/.

Kontaktpersoner

Espen Hånes
Head of Access Network Claims
Telefonnummer: +47 48 24 44 23

Hvem er Telenor Norge?

Telenor er et av verdens ledende mobilselskaper med virksomhet i Skandinavia og Asia, med 173 millioner mobilabonnenter og årlige driftsinntekter på NOK 112 milliarder (2017). Vi er størst eller nest størst aktør i de fleste av våre markeder. Majoritetseierskap av alle kjernevirksomhetene muliggjør sterk styringsevne samt globale skalafordeler.

Vi er opptatt av ansvarlig forretningsdrift og drevet av en ambisjon om å utvikle de samfunnene vi er tilstede i. Å knytte verden tettere sammen har vært kjernen i vår virksomhet i mer enn 160 år, og vi arbeider hver dag for å koble våre kunder til det som betyr mest for dem. Telenor er notert på Oslo Børs under børsticker TEL. For informasjon, gå til www.telenor.com