Driftsteknikere klient

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 03. mars, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Politiet er avhengig av gode IKT-verktøy for å kunne forebygge og bekjempe kriminalitet - enten det gjelder straffesaker, etterretningsarbeid, grensekontroll, ID-kontroll eller andre politifaglige oppgaver. Politiets IKT-tjenester er inne i en spennende fase med store endringer på politiets digitale plattform. 

Nå leter vi etter to nye driftsteknikere til dette viktige arbeidet! 

For de rette medarbeiderne er det mulighet for å være med i startfasen av prosessen. Du vil være direkte involvert i digitale løsninger, hvor noen av dem er svært samfunnskritiske. Har du erfaring med klient-teknologi og klientdrift? Da vil vi høre fra deg! Som driftstekniker hos oss vil du ha en variert hverdag med spennende faglige utfordringer.

Arbeidsoppgaver

  • Drift og administrasjon av klienter basert på Windows operativsystem ved bruk av System Center
  • Utvikle og forvalte image til Windows-klienter
  • Distribusjon av applikasjoner
  • Utarbeide drifts-, vedlikeholds- og endringsrutiner
  • Support innenfor området basert på ARS Remedy som loggverktøy
  • Rådgivning og deltakelse i spennende implementeringsprosjekter
  • Beredskapsvakt kan bli aktuelt

Kvalifikasjoner

  • 3-årig høgskole-/universitetsutdannelse innen informasjonsteknologi. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • God kjennskap til og erfaring med Windows klient-teknologier og sikkerhet
  • Erfaring med bruk av Microsoft System Center
  • Erfaring med Active Directory og bruk av Group Policy
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Må kunne sikkerhetsklareres til HEMMELIG

Personlige egenskaper

  • Høy grad av selvstendighet og evne til å se hvilke oppgaver som er viktig
  • Like å ta ansvar, gjennomføre og sluttføre oppgaver
  • God gjennomføringsevne
  • God til å se løsninger der andre ser problemer
  • Gode samarbeidsevner
  • God til å dokumentere løsninger

Vi tilbyr

  • Et stort spekter spennende arbeidsoppgaver basert på ledende og utprøvde teknologier
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (blant annet fleksitid, sommertid og treningsmuligheter i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i nye, moderne lokaler på Majorstua
  • Stillingen lønnes som 1434 rådgiver / 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 475 000 - 687 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel og mulighet for sikkerhetsklarering. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.

Kontaktpersoner

Biørn Trygve Lyche
Seksjonssjef Server og PKI
Telefonnummer: (+47) 995 94 382
Jørgen Loftesnes-Aas
Teamleder
Telefonnummer: 93 42 22 31

Hvem er Politiets IKT-Tjenester?

Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets egen IKT-leverandør. Vi utvikler, drifter og forvalter mer enn hundre systemer til over 17 000 ansatte i politiet, Tollvesenet, Kriminalomsorgen og Den høyere påtalemyndighet. Politiets IKT-tjenester er en arbeidsplass med store muligheter for utvikling og karriere. Vi har mer enn 500 ansatte med arbeidssted i Oslo og i de 12 politidistriktene rundt om i landet.

Les mer om Politiets IKT-Tjenester og se flere ledige stillinger