Distriktsleder for Vestfold og Telemark

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 22. juli, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd. «Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke»

Stillingen inngår i Veidekke Industri AS, som er Norges største asfaltentreprenør og Norges nest største produsent av pukk og grus. I tillegg har selskapet betydelig aktivitet innen drift og vedlikehold av det offentlige veinettet i hele landet. Veidekke Industri AS har 1100 ansatte og omsetter for 4,7 mrd (2017).

Veidekke søker ny Distriktsleder for Vestfold og Telemark

Vi er på jakt etter en distriktsleder til forretningsrådet Asfalt, som skal dekke område Vestfold og Telemark. Her utfører Veidekke alle typer asfaltarbeid, inkludert forarbeid før asfaltering. Veidekke produserer asfalt fra egne fabrikker og har en kundegruppe som dekker alt fra Statens vegvesen, kommuner og fylkeskommuner, entreprenører og privatkunder.

Stillingen rapporterer til direktør for forretningsområdet Asfalt og inngår i forretningsområdets ledergruppe.

Arbeidsoppgaver:

Som distriktsleder har du totalansvar for drift og lønnsom produksjon, i tillegg til strategi, mål og handlingsplaner. Det forventes at du utfører dette på en slik måte at Veidekke leverer kvalitet i henhold til kontrakt, og at alle kommer hjem uten skader hver dag. Det betyr at du må bygge kultur for å være «etterpåklok» på forhånd for å avverge de farlige situasjonene før de oppstår.

Den operative driften ledes i det daglige av anleggsledere for produksjon og utlegging. Dette betyr at ditt lederskap ovenfor disse innebærer støtte i arbeidet med planlegging og ressurstilpasning. Som leders leder er du også viktig i arbeidet med å utvikle lederteamet ved å trene på kontinuerlig forbedring – der du er veileder. Veidekke har involverende planlegging som arbeidsform, noe som de bevisst trener på og ser tydelige resultater av.

Sammen med dine operative ledere er du bedriftens ansikt utad i ditt distrikt og kontaktpunkt for Veidekkes kunder. Du har et særlig ansvar for å være faglig rådgiver både under tilbudsregning og befaring. Du skal ikke bare tilby kunden det de spør om, men det de er best tjent med.

Til rollen søker vi deg som vil være med å utvikle hele forretningsområdet gjennom proaktivt arbeid i ledergruppen. Vi trenger derfor deg som utfordres av å jobbe både med ledelse, operative utfordringer og strategi som løfter hele forretningsområdet.

Kompetanse og arbeidserfaring:

Du må ha dokumentert relevant erfaring, utdanning og resultatoppnåelse.

Vi ser for oss at du har erfaring fra entreprenørvirksomhet, i tillegg erfaring i å lede andre.

Du har forretningsteft og kan ta strategiske valg basert på markedssituasjon lokalt og regionalt. Du er omstillingsdyktig og kan endre deg raskt etter rammevilkårene som foreligger. Videre er du teamorientert med sterke kommunikasjonsevner; involverer, engasjerer og inspirerer teamet du leder.

Veidekke tilbyr:

En spennende og utfordrende stilling hvor oppdragsgiver jobber fokusert med stolte og dyktige medarbeidere, som skal levere kvalitet til kunden og være lønnsom for deres eiere. Du får bidra aktivt til utvikling av forretningsområdet, og vil bli en del av en organisasjon med en involverende samarbeidsform. En spennende stilling i en bedrift som er uformell i sin omgangstone og har et positivt, men til tider hektisk arbeidsmiljø.

Det tilbys også mange gode kurs gjennom Veidekkeskolen, som er en del av et kontinuerlig utviklingsløp.

Veidekke har også gode pensjons- og forsikringsordninger og du vil sammen med alle andre i Veidekke få mulighet til å bli medeier i egen bedrift gjennom Veidekkes aksjeprogram for ansatte. I dag eier de ansatte over 15 % av aksjene i selskapet.

Søknadsinformasjon:

Registrer din CV og søk på stillingen på www.experis.no

Grunnet ferieavvikling vil det være begrenset kontakt per telefon. Vennligst benytt e-post ved eventuelle spørsmål. Alle e-poster vil bli besvart innen høvelig tid.

Experis intervjuer aktuelle kandidater fortløpende

Frist: Snarest og senest innen 22.7.2018

Arbeidssted: Vestfold og Telemark, med kontorsted Larvik

Tiltredelse: Etter avtale

Kontraktsform: Fast ansettelse

For ytterligere spørsmål om stillingen eller prosessen, kontakt Experis AS ved;

Seniorrådgiver Trond Boe-Tangen, mobil: +47 91 74 38 00 / e-post: Trond.Boe-Tangen@no.experis.com

Kontaktpersoner

Trond Boe-Tangen
Telefonnummer: 91 74 38 00

Hvem er Experis?

Experis is Norway’s largest consultancy and recruitment company with 850 consultants. We offer highly qualified consultants, recruiting and project solutions within the fields of Engineering, Finance and IT. Our Experis Executive Division recruits leaders and key personnel in the private and public sector. Among our clients you will find over 90 percent of Norway’s leading companies. Experis is a company in ManpowerGroup and is voted one of the world’s most ethical companies.

As a consultant in Experis, you will have instant access to a wide range of challenging positions and project assignments. With us, you can build your career and we will help you achieve your goals on short and long term through our national and global network. Visit us at www.Experis.no

www.experis.no.

Les mer om Experis og se flere ledige stillinger