Digitaliseringsrådgiver

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 06. september, 2021. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Ønsker du å bli med å digitalisere offentlig sektor?

Da ønsker vi å høre fra deg! Vi søker etter en person som kan skape resultater og varig endring i samarbeid med våre eierkommuner i digitalisering av offentlig sektor. Hos oss finner du utfordrende prosjekter og gode muligheter for både faglig og personlig utvikling. Stillingen er i vår Tjenesteutviklingsavdeling som har ansvar for å etablere og levere nye digitale tjenester for våre eierkommuner. Som digitaliseringsrådgiver vil du jobbe tett med interkommunale faggrupper og fagpersoner i kommunene samt teknisk ansvarlige i ROR-IKT.

Stillingstype

Det er ledig 100% stilling som digitaliseringsrådgiver 

Hovedoppgaver

Du er flink til å lede små og større grupper innen prosessarbeid, prosessforbedring, digitalisering og automatisering. Du vil jobbe med problemstillinger rundt hvordan vi kan forbedre tjenestene med bruk av teknologi og nye arbeidsmetoder innenfor teknisk sektor. Dette krever tett samarbeid og dialog med kommunens tjenesteområder og andre for å avdekke behov og utvikle løsninger sammen. Du besitter god forståelse for prosjektledelse og -styring, og vil ha en viktig rolle i eierkommunenes digitaliseringsprosjekter.

Du forstår balansen mellom teknologi og forvaltning, og trives med variasjon i arbeidsoppgavene. Du har stort engasjement og initiativ, stor arbeidskapasitet og utpreget leveransefokus.

Kvalifikasjoner

Vi søker en medarbeider med høyskole-/universitetsutdannelse gjerne innenfor tekniske fag. Relevant erfaring og kompetanse kan kompensere for utdanningskravet.

  • Kjennskap til og helst erfaring med GIS og BIM løsninger slik at du kan bistå kommunene med å utnytte løsningene best mulig
  • Fordelaktig med kjennskap til eByggesak og MinSide løsninger
  • God forståelse for IKT og digitale verktøy
  • Erfaring fra prosjektledelse og rådgivning
  • Erfaring med konsept- og tjenesteutvikling og digitalisering av tjenester
  • God prosessforståelse for å sikre samsvar mellom forretningsmessige behov og teknologi
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er:

  • positiv, proaktiv og strukturert
  • kreativ og med evne til helhetstenkning
  • selvstendig, målrettet og resultatorientert
  • god kommunikator med fremragende evner til å samhandle på tvers av fagområder

Personlig egnethet blir vektlagt

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige arbeidsbetingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En hektisk og spennende hverdag hvor en har stor påvirkning på kvaliteten på innbyggernes fremtidige tjenester
  • Et faglig miljø med høy kompetanse og godt arbeidsmiljø
  • En nøkkelrolle i utviklingen av et strategisk område – teknisk sektor
  • Gode utviklingsmuligheter og fleksibilitet i arbeidshverdagen 

Søknad

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. 

Søkerliste: Søkerlisten kan bli offentliggjort.

Kontaktpersoner

Thormod Spilling
Avdelingsleder Tjensteutvikling
Telefonnummer: +47 481 33 470

Hvem er ROR-IKT?

ROR-IKT er en interkommunal IKT organisasjon for kommunene Aukra, Molde, Rauma og Vestnes med hovedkontor i Molde. I dag er vi 26 ansatte som har ansvaret for ca. 14.000 brukere og elever i grunnskolen. Selskapet leverer IKT tjenester til våre eierkommuner og skal sørge for at kommunene mottar stabile tjenester og gode framtidsrettede totalløsninger.