Digitaliseringskoordinator

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 20. mai, 2022. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Horten kommune ønsker å styrke fremdriften på digitalisering og automatisering/RPA. For å få til dette trenger vi en som ser at mulighetene er akkurat HER, og er motor i moderniseringen i kommunen. Du må både forstå og like mennesker og maskiner – ha blikk for å se hvor vi kan finne forbedringer, og evne til å realisere det sammen med andre. 

Arbeidsoppgaver

  • Du skal være en pådriver for utviklingen av digitale løsninger for innbyggere og ansatte 
  • Du skal både lede enkeltprosjekter og koordinere andre prosjekter i hele kommunen
  • Du skal være en som utreder behovene og ser mulighetene for digitale løsninger, både fra innbyggernes side og de ansatte sin side
  • Du vil være kommunens kontaktperson og ressurs i nettverkssamarbeidet “Digi-TV” 
  • Du vil rapportere direkte til Kommunedirektøren, med toppledergruppen i kommunen som styringsgruppe for den digitale prosjektporteføljen

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med høyere relevant utdanning på bachelor- eller mastergradsnivå. Gjerne kombinasjon samfunnsvitenskap og digital teknologi 
  • Erfaring og kompetanse knyttet til prosjektledelse 
  • Erfaring fra å lede utviklingsarbeid og tjenestedesign som metode 

Personlige egenskaper

  • Du deler villig din kompetanse med kollegaer
  • Du har godt humør, stå-på vilje og liker å løse utfordringer 
  • Du må har evnen til å gjennomføre og levere i henhold til bestilling og med god kvalitet
  • Du har gode samarbeidsevner og er lojal mot beslutninger 
  • Du har evne til å arbeide systematisk, effektivt, se helhet i en kompleks organisasjon og samtidig være selvstendig
  • Du har god muntlig og skriftlig framstillingsevne 
  • Personlig egnethet 

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning
  • Svømmehall og treningsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Godt arbeidsmiljø
  • Spennende faglige utfordringer i en sentralt plassert stilling
  • Deltakelse i faglig nettverk

Vi ønsker et mangfold på arbeidsplassene våre, som i størst mulig grad speiler mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle - uansett etnisk bakgrunn, alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering eller religion - om å søke utlyste stillinger - dersom de er kvalifiserte.

Horten kommune følger offentlighetsloven. Det innebærer at det utarbeides offentlig søkerliste for alle stillinger. Søkere må begrunne særskilt hvis det bes om unntak fra denne. Begrunnelsen for unntaket vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søker bli kontaktet.

Kontaktpersoner

Helge Skatvedt
Kommunalsjef Administrasjon
Telefonnummer: +47 975 50 415

Hvem er Horten kommune ?

Horten kommune – et godt sted å arbeide, bo og leve

Horten er en liten, idyllisk kommune med ca 27.500 innbyggere -  vakkert beliggende og sentralt plassert på vestsiden av Oslofjorden.

Alle som bor i Horten lever nær naturen enten det er i Horten by, på Borre, Skoppum, Nykirke eller i småbyen Åsgårdstrand. Kommunen har en lang og vakker sjøfront med mange fine strender, parker og turveier. Universitetet i Sørøst-Norge ligger her og vi har mange spennende bedrifter. Bli bedre kjent med oss gjennom vår presentasjonsfilm.

Mer om Horten Kommune