Byggesaksbehandlere

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Vi har nå to ledige stillinger på avdeling for byggesak, henholdsvis en fast stilling og et vikariat. Vikariatet er for en av saksbehandlerne som skal ut i foreldrepermisjon, og varer ut mars 2021.

Stillingene hører til virksomhet for Kommunal forvaltning som består av tre avdelinger; planavdeling, byggesaksavdeling samt avdeling for geodata og landbruk. Kommunal forvaltning har 28 ansatte, og virksomheten har ansvar for kommuneplanlegging, reguleringsplaner, byggesaksbehandling, delingssaker, kart, geodata, landbruk, naturforvaltning og viltforvaltning. 

Du kommer til å jobbe innenfor tjenesteområdet byggesak som består av avdelingsleder og syv byggesaksbehandlere.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for behandling av byggesaker og dispensasjonssøknader
  • Veiledning av kommunens innbyggere samt profesjonelle aktører/utbyggere både muntlig og skriftlig
  • Ulovlighetsoppfølging ved overtredelse av plan- og bygningslovgivningen
  • Saksforberedelse til politisk behandling

Kvalifikasjoner

  • Utdanning innenfor relevant fagområde fra universitet og/eller høgskole tilsvarende master eller bachelorgrad, gjerne innenfor arkitektur, jus eller bygg
  • Kunnskap og/eller erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

  • Du er serviceinnstilt, initiativrik og effektiv
  • Strukturert og god til å prioritere arbeidsoppgaver
  • Trives med å jobbe i en avdeling med høyt tempo og med korte tidsfrister
  • Du er positiv og interessert i å bidra til avdelingens utvikling
  • Lett å samarbeide med og vilje til å gi det lille ekstra
  • Du setter deg raskt inn i nye problemstillinger og leverer under tidspress
  • Personlig egnethet vil særlig vektlegges

Vi tilbyr

  • Gode utviklingsmuligheter i et spennende og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Fri gruppe- og ulykkesforsikring både i jobb og fritid
  • Flexitidsordning og gode pensjonsordninger

Minst to referanser skal oppgis i søknaden. Vitnemål og attester vedlegges søknaden.

Arbeidsted og øvrige vilkår 

Arbeidssted blir på rådhuset i Eidsvoll. Arbeidstakere ansettes i Eidsvoll kommune på de vilkår som til enhver tid gjelder i lover, reglementer og tariffavtaler.

Ytterligere informasjon

 Vil du vite mer om rollen som byggesaksbehandler hos oss? Ta gjerne kontakt med virksomhetsleder Tonje Bekkadal, tlf. 66 10 71 37 / 911 10 441.

Alle søkere må benytte vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter) - link øverst til høyre i annonse: "Søk på stillingen", da dette er eneste mulighet for å få informasjon om utdanning og erfaring med på våre søkerlister.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

Ønsker kun kontakt med søkere til stilling.

Kontaktpersoner

Tonje V Bekkadal Eik
Virksomhetsleder
Telefonnummer: 66 10 71 37
Mobil: 911 10 441

Hvem er Eidsvoll kommune?

Trivsel og vekst i grunnlovsbygda

Eidsvoll kommune ligger sentralt på Romerike, nært Gardermoen og med god kommunikasjon til Oslo med blant annet tre togavganger i timen fra Eidsvoll stasjon. Kommunen har nær 25 000 innbyggere, og er en kommune i sterkt vekst. Det er for tiden en betydelig boligbygging i kommunen i tillegg til fortetting, sentrumsutvikling, utvikling av offentlig tjenesteproduksjon og store infrastrukturprosjekter. Les mer her