Byggesaksbehandlere

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 08. november, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Er du vår nye byggesaksbehandler?

Vi søker nå etter 2 nye byggesaksbehandlere i 100% stillinger (en fast stilling + ett 2 års vikariat).

Beskrivelse av tjenestested

Vi kan tilby spennende og utfordrende stillinger i et hyggelig og fremtidsrettet fagmiljø. Byggesak har totalt 4 medarbeidere med bakgrunn som bygningsingeniør, jurist, utmarksforvaltning og byggeledelse. Avdelingen inngår i samme enhet som plan- og oppmålingsavdeling, med godt samarbeid på tvers av fagmiljøene.

Arbeidssted er Rådhusvegen 39, Jaren.

Arbeidsoppgaver

Dine arbeidsoppgaver som byggesaksbehandler vil i hovedsak være saksbehandling av og veiledning i bygge- og delesøknader, og tilsyn etter plan - og bygningsloven. Det kan også bli muligheter for å kunne arbeide noe innen naturmangfoldloven og forurensningsloven.

Arbeidsoppgavene kan til en viss grad tilpasses din utdannelse, erfaring og interesser innenfor byggesaksområdet.

Krav til kompetanse

  • Vi søker etter deg som er bygningsingeniør, arkitekt, jurist, eller har naturfaglig bakgrunn, men også personer med annen relevant utdannelse kan komme i betraktning.
  • Vi ønsker at du har relevant kompetanse og praksis fra offentlig og/eller privat virksomhet innenfor fagområdet.
  • Du må ha svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • Du har god kjennskap til offentlig forvaltning.
  • Du må ha god kunnskap om og erfaring med bruk av digitale verktøy.
  • Du må ha førerkort klasse B.

Personlige egenskaper

  • Du må være serviceinnstilt og løsningsorientert.
  • Du må være positiv og ha evne til å skape et godt arbeidsmiljø.
  • Du må ha evne til å skape god dialog mellom byggesakskunder og kommunen
  • Du må være selvstendig og samtidig ha gode samarbeidsevner

Vi kan tilby

  • Et trivelig arbeidsmiljø
  • Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale i henhold til kommunal tariffavtale
  • Kort gangavstand til tog og buss med god forbindelse mot Oslo og Gjøvik

Annet

Gran kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne, bes begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres. Jfr. Offentleglova §25 annet ledd.

Vi oppfordrer alle til å søke elektronisk via Gran kommune sin hjemmeside.

Bistand til utfylling kan fås ved å ta kontakt med kommunetorget på tlf 61 33 84 00

Bekreftede kopier av vitnemål og attester fremlegges kun på forespørsel.

Søknadsfrist 08.11.2019 Utlyst dato 15.10.2019 Vårref 1654

Kontaktpersoner

Anne Borgedal
Enhetsleder
Telefonnummer: 41027307
Leif Arne Vesteraas
Kommunalsjef
Telefonnummer: 61 33 84 00
Mobil: 977 28 239

Hvem er Gran kommune -?

Gran på Hadeland har ca. 13 670 innbyggere. Kommunen er en time fra Oslo, og bare 40 minutter fra Gardermoen og resten av verden. Det går tog til Oslo hver time. Kommunen opplever vekst og positiv utvikling, og har klare mål om god tjenestekvalitet og service til innbyggerne. Gran er kjent for sitt vakre kulturlandskap og har et næringsliv med allsidig jord- og skogbruk, service og industri. Kommunen byr på et variert kulturliv og gode muligheter for friluftsliv og fritidsaktiviteter. Med levende grendemiljøer og trivelige sentra er Gran et godt sted å leve og et godt sted å bo. Se www.gran.kommune.no