Byggesaksbehandlere - Plan- og bygningsetaten

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 28. oktober, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Plan- og bygningsetaten rapporterer til byrådsavdeling for byutvikling. Etaten har ansvar for håndtering av alle kommunens saker etter plan- og bygningsloven, eiendoms- og oppmålingssaker samt kart og geodata. Etaten har i dag ca. 215 ansatte fordelt på 6 fagavdelinger. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom næringsliv og politikk. 

Byggesaksavdelingens oppgaver er knyttet til saksbehandling av innsendte byggesøknader i tråd med plan- og bygningsloven, forskrifter og aktuelle planer. I tillegg bidrar vi med intern og ekstern informasjon og kompetanse vedrørende plan- og bygningsloven. 

Vi søker 3 engasjerte medarbeidere til et av landets største byggesaksmiljø. Du har gode fagkunnskaper, stort engasjement innenfor bærekraftig byutvikling, arkitektur og stedstilpasning. Stillingene byr på mange interessante utfordringer innen byggesakssaksbehandling, veiledning og tverrfaglig samarbeid med andre fagmiljø. Vi ønsker nye saksbehandlere til vår avdeling og søker etter arkitekt/ingeniør/jurist innenfor fagområdet bygg og anlegg.

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven, veiledning og oppfølging av kunder, så vel som samarbeid og kompetanseutveksling med etatens øvrige fagavdelinger.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdannelse fra høyskole eller universitet på bachelornivå eller masternivå med relevant erfaring
  • Høy faglig troverdighet, erfaring fra saksbehandling, god kjennskap til plan- og bygningsloven og erfaring fra tverrfaglig samarbeid vektlegges
  • Det vil bli lagt vekt på god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Evne til tydelig kommunikasjon med fokus på kunden
  • Stor arbeidskapasitet og vilje til å forholde deg til store utfordringer knyttet til tidsfrister og produksjon

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad
  • Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad

Personlige egenskaper

  • Samfunnsengasjert
  • Motivert til å jobbe i et dynamisk arbeidsmiljø med fokus på arkitektur og byutvikling.
  • Gode analytiske egenskaper
  • Evne til å jobbe både selvstendig og tverrfaglig
  • God formidlingsevne i møte med kunder, kolleger og samarbeidsparter
  • Løsningsorientert og målrettet
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Språk

  • Norsk

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale
  • Gunstig pensjonsordning
  • Gode og fleksible arbeidstidsordninger
  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Unik kompetanse i et godt arbeidsmiljø

Kontaktpersoner

Alexandra Altermark
Seksjonsleder
Telefonnummer: 5556 5795
Mobil: 40905987
Sylvi Wathne
Avdelingsleder
Telefonnummer: 5556 6514
Mobil: 40910771

Hvem er Bergen kommune?

Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.