Byggesaksbehandler

Bygg og Geodata har 18 medarbeidere som arbeider i et bredt sammensatt fagmiljø. Virksomheten består av to avdelinger, Byggesak og Geodata og oppmåling.

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 05. februar, 2020. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Hovedoppgavene til Byggesak er å behandle byggesøknader, veilede publikum, gjennomføre tilsyn i byggesaker og følge opp ulovligheter etter plan- og bygningsloven. Vi har fokus på gode og effektive tjenester som er under kontinuerlig utvikling og forbedring, blant annet gjennom deltakelse og engasjement fra de ansatte.

Vi har nå to ledige stillinger som byggesaksbehandler. Har du lyst til å jobbe i en mellomstor vekstkommune som tilbyr varierte og interessante arbeidsoppgaver?  Da håper vi du søker på denne stillingen hos oss!

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandle og følge opp byggesaker, inkl. skrive saker for politisk behandling
  • Gjennomføre tilsyn i byggesaker
  • Veilede private og profesjonelle kunder
  • Annen saksbehandling etter plan- og bygningsloven

Kvalifikasjoner

  • Relevant teknisk utdannelse på bachelor- eller mastergradsnivå, teknisk fagskole med relevant erfaring eller juridisk utdannelse på mastergradsnivå
  • Ved langvarig erfaring med utarbeidelse eller behandling av byggesaker, kan annen utdannelse på bachelor- eller mastergradsnivå aksepteres
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
  • Det er en fordel med erfaring innenfor fagområdet, men også andre oppfordres til å søke

Personlige egenskaper

  • Godt humør
  • Ansvarlig, nysgjerrig og engasjert
  • Målbevisst, handlekraftig og løsningsorientert
  • God til å arbeide selvstendig og strukturert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • God til å ta avgjørelser
  • Serviceinnstilt

Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • Varierte og interessante arbeidsoppgaver i en kommune i vekst
  • Muligheter til å utforme din egen arbeidsdag og fleksibel arbeidstid
  • Godt og tverrfaglig arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
  • Uformelt arbeidsmiljø med mye humor
  • Lønn etter avtale og gode pensjonsordninger

Andre opplysninger

I Lier kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.

I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.

Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.

Kontaktpersoner

Andre Braa Hotvedt

Hvem er Lier kommune?

Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 26 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder. Lier kommune har 1500 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.