Avdelingsleder Vann og avløp - Prosjektenheten

Realisering av spennende prosjekter

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Prosjektenheten styrer Bærum kommunes prosjekter innen teknisk infrastruktur; vei, vann og avløp, byutvikling, renovasjon, grønt i form av turveier, parker og gravplasser. Vi er 25 ansatte som ivaretar kommunens byggherreansvar gjennom ledelse av prosjekter fra konseptfasen til gjennomføring og overlevering av ferdige anlegg. Vår prosjektomsetning er på ca. 250 mill. kr. pr. år. 

Vi er ISO-sertifisert for oppfølging av kvalitet og miljø, og har rutiner og maler som veileder ved gjennomføring av prosjekter. I vårt prosjektarbeid benytter vi gode verktøy til f.eks. økonomistyring og samhandling med kontraktsparter. Vi benytter AutoCad, Autodesk Civil 3D og Focus CAT VA til prosjektering. 

Avdelingsleder for Vann og avløp 

Vi søker etter en erfaren person som kan lede den ene av våre to avdelinger. Stillingen innebærer prosjektfaglig ansvar og personalansvar for 12 prosjektledere og byggeledere, og vil være enhetens kontaktledd mot våre oppdragsgivere som primært er Vann og avløp og prosjektdirektøren hos Rådmannen. Det kreves relevant faglig erfaring innen vann, avløp, overvann og annen teknisk infrastruktur som ligger i bakken.

Arbeidsoppgaver

  • Prosjektfaglig ledelse og personalledelse 
  • Delta i enhetens ledergruppe 
  • Rapportere prosjekter på porteføljenivå til oppdragsgivere 
  • Ledelse av egne prosjekter

Kvalifikasjoner

  • Minimum ingeniør/bachelor, men også ønskelig med sivilingeniør/master eller evt. tilsvarende innen relevante fagområder 
  • Erfaring fra prosjektarbeid innen kommunaltekniske fag 
  • Erfaring fra relevant prosjektering, kontraktstyring og offentlige anskaffelser 
  • Meget gode norskkunnskaper

Utdanningsretning og nivå

  • Utdanningstittel: Ingeniør
  • Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad

Du er

  • Resultatorientert og med god evne til å påvirke dine medarbeidere 
  • Er tydelig og kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig 
  • Engasjert, fleksibel og omgjengelig, med gode samarbeidsevner 

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Spennende og varierte oppgaver med faglig dyktige medarbeidere 
  • Lokaler sentralt i Sandvika 
  • Kompetanseutviklingsstipend 
  • Offentlig tjenestepensjonsordning 
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland 

Annet 

Vitnemål og attester skal tas med på intervju 

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig 

Ansettelsen gjøres via elektronisk godkjenning med kort svarfrist 

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)

Kontaktpersoner

Jan Willy Mundal
Tjenesteleder
Telefonnummer: (47) 481 75 475

Hvem er Bærum kommune ?

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden

Les mer om Bærum kommune og se flere ledige stillinger