Avdelingsleder Tjenesteutvikling

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 02. mai, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Det er ledig 100% stilling som avdelingsleder Tjenesteutvikling med arbeidssted for tiden Molde.

Hovedoppgaver

Vi søker etter en dyktig avdelingsleder som kan lede vår avdeling for tjenesteutvikling inn i framtiden og bistå våre eierkommuner i digitalisering av offentlig sektor. Stillingen skal sørge for rådgivning til kommunene og prosjektledelse av eierkommunenes digitaliseringsprosjekter. Avdelingsleder er del av ledergruppen i ROR-IKT og rapporterer direkte til daglig leder.

Som vår nye avdelingsleder Tjenesteutvikling vil du jobbe tett med vår Driftsavdeling, våre interkommunale faggrupper og fagpersoner i kommunene. Du har god erfaring med personalledelse, har lang erfaring i ledelse av tilsvarende organisasjoner og trives med en hektisk og allsidig hverdag. Dersom du har erfaring fra helse/velferd eller kommunal/bygg-teknisk område er det en fordel.

Du har god kjennskap til prosjektledelse, stort engasjement og arbeidskapasitet og har et utpreget leveransefokus. Du er offensiv og flink til å finne nye løsninger i samarbeid med andre. Dersom du kjenner offentlig og/eller kommunal forvaltning er det en fordel.

Hovedoppgaver: 

  • Ledelse og utvikling av vår avdeling for Tjenesteutvikling, bestående av 6 ansatte.
  • Rådgivning og koordinasjon i forbindelse med utvikling av nye eller endrede IKT tjenester.
  • Følge opp aktiviteter, prosjekter og leveranser innenfor eget fagområde. 
  • Evaluere og gjennomføre tiltak for å forbedre og effektivisere vår organisasjon, prosesser og leveranser.

Kvalifikasjoner

Vi søker en medarbeider med:

  • Relevant høyskole-/universitetsutdannelse eller relevant praksis og erfaring.
  • Minimum 8-10 års erfaring fra liknende stillinger i privat eller offentlig virksomhet.
  • God prosessforståelse for å sikre samsvar mellom forretningsmessige behov og teknologi.
  • Kunnskap om og utstrakt ledelseserfaring fra IKT leveranseorganisasjoner.
  • Erfaring fra prosjektledelse, avtaleforvaltning og kontraktsforhandlinger.
  • God forståelse rundt teknologiske trender generelt og kommunal sektor spesielt.
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige arbeidsbetingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • En hektisk og spennende hverdag hvor en har stor påvirkning på eierkommunenes IKT- og digitaliseringslandskap 
  • Et faglig miljø med høy kompetanse og godt arbeidsmiljø

Søknad

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester sendes per epost eller tas med til arbeidsgiver ved evt intervju. 

 

Søkerliste

Søkerlisten kan bli offentliggjort.

Ansettelsesform

Fast

Kontaktpersoner

Fred Gjørtz
Daglig leder

Hvem er ROR-IKT?

ROR-IKT er en interkommunal IKT organisasjon for kommunene Aukra, Rauma, Midsund, Molde og Vestnes med hovedkontor i Molde. I dag er vi 23 ansatte som har ansvaret for ca 13.500 brukere og elever. Selskapet leverer IKT tjenester til våre eierkommuner og skal sørge for at kommunene mottar stabile tjenester og gode framtidsrettede totalløsninger. Vi er Romsdalens mest spennende IKT selskap.