Avdelingsleder Prosjektadministrasjon (PA)

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 13. juni, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Vil du lede Vestlandets mest respekterte PA-miljø?

I Sweco møter du dyktige kolleger som setter pris på meningene dine. Sammen jobber dere på spennende og inspirerende prosjekter som skaper framtidens Norge. Jobben vår er å sørge for at dagens og morgendagens samfunn kan tilby alt det innbyggerne trenger – rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det, må vi ha et tett samarbeid med kundene våre. Derfor er den typiske Sweco-medarbeideren imøtekommende, faglig dyktig og engasjert i kundenes prosjekter.

Hos oss gjør du en forskjell. I Sweco Bergen blir du en del av et inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige og dyktige kolleger.  Vi har stor bredde i prosjektporteføljen, og du blir en viktig ressurs for å skape kreative, bærekraftige og gode forretningsmessige løsninger i noen av Vestlandets største prosjekter. Du får sjansen til å påvirke fagmiljøet innen prosjektadministrasjon og utvikle gode kunderelasjoner. Sweco Bergen er et lokomotiv innen digitalisering, og PA-avdelingen er sentral i denne ambisjonen. Vårt mål er også å være i front på prosjekteierskap, prosjektledelse, prosjekteringsledelse, byggeledelse, byggesak og eiendomsutvikling.

Hos oss vil du utvikle deg. Som leder gir du teamet ditt en klar opplevelse av retning, og bidrar til å lede dem mot målene. Du er en person som handler på eget initiativ og liker å få ting til å skje. Du er god til å planlegge og flink til å prioritere. Du er genuint interessert i mennesker, og får rik anledning til å utvikle dine medarbeidere og skape gode resultater for avdelingen og regionen. Du vil være leder for fire dyktige  gruppeledere som hver er ansvarlig for ca. 15 medarbeidere.

Dine arbeidsoppgaver

  • Forretningsmessige ansvar for avdelingen
  • Overordnet ansvar for oppfølging av avdelingens leveranser.
  • Utvikle enheten i samsvar med markedet og resten av Sweco.
  • Sikrer at Swecos virksomhetsstyringssystemer er implementert i avdelingen og i driften av prosjektene.

Dette kan du

  • Du har relevant utdanning, fortrinnsvis en mastergrad. Relevant erfaring kan kompensere for manglende teknisk utdanning.
  • Det er en fordel om du har utdannelse innen ledelse eller prosjektledelse.
  • Du har prosjektledererfaring.
  • Du kan vise til gode resultater, som lønnsom vekst, medarbeiderutvikling, kundetilfredshet, prosjektleveranser.
  • Du har god kompetanse i bruk av relevante IT-verktøy.
  • Du har nettverk innenfor bransjen og grunnleggende forretningsforståelse.

Sweco former fremtidens byer og samfunn

Vi skaper bærekraftige bygg og effektiv infrastruktur. Sweco er Europas ledende rådgivende ingeniørselskap. Vi er over 16 000 medarbeidere i Nord-Europa og gjennomfører årlig prosjekter i 70 land over hele verden.

Kontaktpersoner

Knut Einar Knutsen
Regionleder
Telefonnummer: 901 25 569

Hvem er Sweco Norge?

Vil du være med å forme fremtidens byer og samfunn? Da er Sweco stedet for deg. Jobben vår er å sørge for at dagens og morgendagens samfunn kan tilby alt det innbyggerne forventer - rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det, må vi ha et tett samarbeid med kundene. Derfor er den typiske Sweco-medarbeideren alltid tilgjengelig og engasjert i kundenes prosjekter med etterspurt kompetanse.

Sweco er Europas største rådgiverselskap innen teknikk, miljø og arkitektur. Swecos 14 500 ingeniører, miljøeksperter og arkitekter jobber hver dag med å planlegge og utforme fremtidens byer og samfunn. Selskapets ansatte utfører årlig titusenvis av oppdrag i rundt 70 land over hele verden. I Norge har Sweco 1 350 ansatte og 26 kontorer over hele landet.

Les mer om Sweco Norge og se flere ledige stillinger