Avdelingsleder - Geodata

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 04. mars, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Er du nysgjerrig på ny teknologi og anvendelse av tekniske muligheter til tjenesteproduksjon? Da bør du søke stillingen som avdelingsleder til vår avdeling Matrikkeltjenester 

Tiltredelse snarest.

Bærum kommune Geodata, skal sørge for god og effektiv tilgang til offentlig geografisk informasjon for offentlige og private kunder, samt bidra til digitalisering av arbeidsprosesser og tjenester i kommunen. 

Avdeling for Matrikkeltjenester omfatter bl.a. lovpålagte oppgaver som eiendomsoppmåling, seksjonering, adressering og matrikulering etter matrikkelloven. Det er per i dag 8 erfarne landmålere og saksbehandlere i denne enheten. 

For å yte gode innbyggertjenester og imøtekomme morgendagens utfordringer, trenger vi en innovativ og ambisiøs avdelingsleder. Du har gode kunnskaper om oppgavene etter matrikkelloven, eierseksjonsloven og plan- og bygningsloven. Du er opptatt av kvalitet på tjenesteleveranse for brukerne, effektivitet av tjenesteproduksjon, og samtidig ivaretar du medarbeiderutvikling.

Arbeidsoppgaver:

  • Ivareta fag-, administrativt- og personalansvar for avdelingen
  • Lede og utvikle tjenesteleveransen i tråd med kommunens verdier, strategier og styringsdokumenter
  • Utvikle den enkelte medarbeiders og avdelings totale kompetanse
  • Sikre faglig kvalitet og god innbyggerservice
  • Utvikle, standardisere, dokumentere og effektivisere arbeidsprosesser og rutiner
  • Styre og rapportere tjenesteproduksjon, samt fag- og medarbeiderutvikling for din enhet
  • Prosjektledelse og deltagelse i ulike prosjekter
  • Delta i, og bidra til, godt samarbeid med relevante fagmiljøer i kommunen og på nasjonalt nivå

Kvalifikasjoner:

Som avdelingsleder har du:

  • universitetsutdanning innen geomatikk eller eiendom
  • kunnskap om, og erfaring fra, endringsprosesser og erfaring fra ledelse av omstillingsprosesser
  • gode digitale ferdigheter og interesse for å ta i bruk nye IKT-verktøy
  • gode og gjennomførte resultater innenfor fagområdet

Utdanningsnivå:

  • Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som:

  • er god til å motivere og få det beste ut av andre
  • har god serviceinnstilling og samarbeidsevne
  • evner å se helhet og er løsningsorientert innen rammene
  • er tydelig og har god kommunikasjons- og fremstillingsevne
  • er resultatorientert og har stor gjennomføringsevne

Vi tilbyr:

  • Spennende faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Et innovativt tjenestested med hyggelig kolleger
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Annet

Vitnemål og attester tas med på intervju.

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25).

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden

Kontaktpersoner

Annie XiuQin Chen
Geodatasjef

Hvem er Bærum kommune ?

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden

Les mer om Bærum kommune og se flere ledige stillinger