Avdelingsleder Byggesak og oppmåling - Areal og miljø

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 12. november, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Vi søker deg som trives i en lederstilling i et aktivt miljø med varierte arbeidsoppgaver. Vi har ledig stilling som avdelingsleder for Byggesak- og oppmålingsavdelingen. I ansvarsområdet inngår pr dd byggesaksbehandling, oppmåling og geodata, samt dispensasjonsbehandling. Avdelingen har i dag ca. 9 ansatte, og inngår i virksomheten Areal- og miljø. Det pågår omstillingsarbeid med sikte på effektivisering, som følge av dette kan det bli aktuelt med endringer i organiseringen innenfor virksomheten/avdelingen. 

Vi søker en leder som legger vekt på kvalitetssikring og rutiner, og som ser verdien av samspill internt i administrasjonen. Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder for Areal- og miljø, og sitter i virksomhetsleders ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

  • Lede avdelingen i henhold til gjeldende lovverk og vedtatte målsettinger gitt av kommunestyret
  • Personal, hms og den faglige ledelse av avdelingen
  • Utarbeide av administrative vedtak og saksframlegg til politisk behandling
  • Gjennomføre politiske vedtak og rapportere på disse
  • Videreutvikle interne rutiner og styringssystemer
  • Utarbeide avdelingens budsjett og leveranse til økonomiplan/handlingsprogram
  • Følge opp og rapportere på budsjett- og økonomiplan/handlingsprogram
  • Bidra i arbeidet med å utvikle kommunens omdømme

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med universitets- eller høyskoleutdanning med vekt på plan- og bygningslov, juridiske fag, ledelse eller andre relevante emner.
  • Erfaring fra plan- og bygningsloven, primært byggesaksdelen
  • Dokumenterte resultater fra tilsvarende/relevant stilling

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet

Personlige egenskaper

  • Fleksibilitet og gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet i forhold til ledelse
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne. Søker må beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Relevant og lang erfaring kan kompensere for formell relevant utdanning

Vi tilbyr

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver med store påvirkningsmuligheter
  • Lønn etter avale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Minst to referanser må oppgis
  • Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
  • Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
  • Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

Kontaktpersoner

Elisabet Frøyland
Kommunalsjef Samfunn og miljø

Hvem er Nes kommune?

Nes kommune i Akershus har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.

Kommunen har i underkant av  22.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes. 

Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her