Atea søker nå flere supportkonsulenter til sitt dyktige team i Drammen!

1. linje support/helpdesk/brukerstøtte

ATEA er spesialister i IT-infrastruktur og ønsker å bruke sin kompetanse til å forme et enda bedre Norge. I nært samarbeid med sine kunder og partnerne utvikler de løsninger som neste generasjon kan være stolte av. ATEA ønsker blant annet å bidra til mer effektiv læring i skolen. De vil styrke politiet og helseomsorgen i deres arbeid og på den måten være med og trygge vår felles velferd. Sammen med sine kunder i hele landet bygger ATEA Norge med IT. De hjelper sine kunder med hele kjeden, fra design, utvikling og produktforsyning til funksjon og vedlikehold. Gjennom å skape en IT-infrastruktur i verdensklasse er ATEA med og legger grunnlaget til et smartere og mer innovativt Norge.ATEA finnes i syv land i Norden og Baltikum, har ca. 6 800 medarbeidere, er markedsleder i Norden og Baltikum og er den tredje største IT-infrastrukturleverandøren i Europa. I Norge består selskapet av ca. 1 650 medarbeidere på et tyvetalls steder fra Hammerfest i nord til Kristiansand i sør.

Stillingsbeskrivelse

ATEA AS skal nå å styrke sin supportavdeling, og søker etter deg anser problemløsning som din styrke. Vil du jobbe i et annerkjent IT-selskap som setter faglig kvalitet, samhold og arbeidsmiljøet i fokus?

INFORMASJON OM STILLINGEN

Atea er totalleverandør av IT-infrastruktur tjenester og tilbyr samtidig førsteklasses support for sine kunder. Ateas supportfunksjon er delt inn i ulike avdelinger og du vil inngå i Service og Support som holder til i Drammen. Avdelingen håndterer henvendelser og saker innen teknisk brukerstøtte hvor du vil ha ansvar for å minimere responstiden og løse problemer effektivt.


ARBEIDSOPPGAVER

Du vil selvfølgelig bli gitt opplæring i rollen, hvor målet er å gjøre deg operativ på relativt kort tid. Du møter et selskap som tilbyr trygge rammer, og et fartsfylt miljø hvor kompetansedeling blir en viktig egenskap for å kunne støtte kunden på en effektiv måte.



Din rolle er å være en kvalitetsbevisst og ryddig problemløser som hjelper kunden via fjernstyring, telefon og epost. Du vil møte varierte problemstillinger og kunden i andre enden er avhengig av deg for å få flyt i sin arbeidshverdag. Dine oppgaver vil blant annet innebære:


  • Sortere og prioritere innkommende saker og løse dem
  • Drive support på Office 365
  • Administrere telefonisystem via Cisco
  • Utføre generell support via telefon, og mail mot enkelte driftskunder for Atea


VI SØKER DEG SOM

De absolutte minimum kravene for å være kvalifisert for stillingen er:


  • Minimum 1 års erfaring med support/drift
  • Fullført IKT-driftsfag eller IKT-servicefag med fullført fagbrev
  • Erfaring med Active Directory


    Har du i tillegg kjennskap til Exchange, Office365, Vmware og Citrix vil dette telle svært positivt.

    Det vil legges stor vekt på er dine personlige egenskaper i denne stillingen. For å lykkes i rollen bør du være en person som er ivrig etter å lære nye teknologier på kort tid, og tar initiativ der du selv mener du mangler kompetanse. Du er løsningsorienter og effektiv, og legger ned det arbeid som trengs for å tilby førsteklasses support til dine kunder. Du er selvfølgelig punktlig og liker aktive arbeidsdager hvor effektivitet blir en viktig egenskap.

    Søk på stillingen ved å klikke på Søk nedenfor. Til denne stillingen vil vi vurdere søknader fortløpende, ettersom behovet haster hos Atea. Det kan bety at vi legger ned annonsen så snart riktig person er funnet. For spørsmål rundt stillingen ta kontakt med teknologi@academicwork.no

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Hos oss kan du jobbe som utleid konsulent på spesifikke oppdrag hos våre kunder, eller bli fast ansatt via vår rekrutteringsvirksomhet

Les mer om Academic Work og se flere stillinger