Atea søker nå en supportkonsulent til sitt dyktige team i Drammen!

1. linje support/helpdesk/brukerstøtte

ATEA AS fortsetter å styrke sin supportavdeling, og søker etter deg som anser problemløsning som din styrke. Vil du jobbe i et anerkjent IT-selskap hvor faglig kvalitet, samhold og arbeidsmiljø står i fokus? Da bør du lese videre!

Stillingsbeskrivelse

Atea er totalleverandør av IT-infrastruktur tjenester og tilbyr samtidig førsteklasses support for sine kunder. Ateas supportfunksjon er delt inn i ulike avdelinger, og de søker nå medarbeidere som kan gå inn i Service og Support-teamet i Drammen. Avdelingen håndterer henvendelser og saker innen teknisk brukerstøtte hvor du vil ha ansvar for å minimere responstiden og løse problemer på en god og effektiv måte.

Arbeidsoppgaver

Du vil selvfølgelig bli gitt god opplæring i rollen, hvor målet er å gjøre deg operativ på relativt kort tid. Atea tilbyr tydelige og trygge rammer, og et fartsfylt miljø hvor kompetansedeling blir en viktig egenskap for å kunne støtte kunden på en effektiv måte.

Din rolle er å være en kvalitetsbevisst og ryddig problemløser som hjelper kunden via både fjernstyring, telefon og epost. Du vil møte varierte utfordringer hvor kunden i andre enden er avhengig av deg for å få flyt i sin arbeidshverdag. Dine oppgaver vil blant annet innebære:

  • Sortere og prioritere innkommende saker og løse dem
  • Drive support på Office 365
  • Administrere telefonisystem via Cisco
  • Utføre generell support via telefon, og mail mot enkelte driftskunder for Atea

Ønskede kvalifikasjoner

De absolutte minimum kravene for å være kvalifisert for stillingen er:

  • Fullført IKT-driftsfag eller IKT-servicefag med fagbrev
  • Erfaring med Active Directory
  • Har du i tillegg kjennskap til Exchange, Office365, Vmware og Citrix vil dette telle
  • svært positivt.

Det vil legges stor vekt på er dine personlige egenskaper i denne stillingen. For å lykkes i rollen bør du være en person som er ivrig etter å lære nye teknologier på kort tid, og tar initiativ for å utvikle dine ferdigheter. Du er løsningsorientert og effektiv, og legger ned den innsatsen for å tilby førsteklasses support til dine kunder. Du er selvfølgelig punktlig og trives i aktive arbeidsdager hvor effektivitet står i fokus.

Søk på stillingen ved å klikke på Søk nedenfor. Til denne stillingen vil vi vurdere søknader fortløpende, men siste frist for å søke vil være 23. november. Det kan bety at vi legger ned annonsen så snart riktig person er funnet. For spørsmål rundt stillingen ta kontakt med oss på: kandidat@academicwork.no

Firmabeskrivelse

ATEA er spesialister i IT-infrastruktur og ønsker å bruke sin kompetanse til å forme et enda bedre Norge. I nært samarbeid med sine kunder og partnere utvikler de løsninger som neste generasjon kan være stolte av. ATEA ønsker blant annet å bidra til mer effektiv læring i skolen. De vil styrke politiet og helseomsorgen i deres arbeid og på den måten være med og trygge vår felles velferd. Sammen med sine kunder i hele landet bygger ATEA Norge med IT. De hjelper sine kunder med hele kjeden, fra design, utvikling og produktforsyning til funksjon og vedlikehold. Gjennom å skape en IT-infrastruktur i verdensklasse er ATEA med og legger grunnlaget til et smartere og mer innovativt Norge. ATEA finnes i syv land i Norden og Baltikum, har ca. 6 800 medarbeidere, er markedsleder i Norden og Baltikum og er den tredje største IT-infrastrukturleverandøren i Europa. I Norge består selskapet av ca. 1 650 medarbeidere på et tyvetalls steder fra Hammerfest i nord til Kristiansand i sør.

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger